لیزر الکساندریت لیزر الکس دایود لیزر دایود دستگاه اس اچ آر
اطلاعاتی در مورد لیزر موهای زائد
نوشته شده توسط لیزر موهای زائد در ساعت 20:39

در سال 1958 لیزر کشف شد ، و در سال 1994 با قدرت بالا روبی لیزر با استفاده از موهای زائد انجام شد. لیزر روبی به دلیل طول موج کم می تواند فقط روی پوستهای بسیار سبک استفاده شود و خطر ایجاد سوختگی وجود دارد ، بنابراین در حال حاضر سیستمی است که مورد استفاده قرار نمی گیرد. با گذشت زمان و به لطف پیشرفت های فناوری ، سیستم های دیگری همچون Alexandrite Laser ، Diode Laser و Neodymium-Yag لیزر توسعه یافته ، در موهای زائد و ایمن کارآمد بودند. لیزر جدیدی به نام Elight Laser ایجاد شده است که از قبل تغییر لیزر yag ساخته می شود و از فیلترهای مختلفی استفاده می کند که از 400 نانومتر تا 950 نانومتر اندازه گیری می شود و این باعث می شود که برای انواع مختلف پوست به امن ترین و مطمئن ترین راه استفاده شود. .

فناوری لیزر موهای زائد از سال 1990 شروع می شود که چندین پزشک با استفاده از تکنیک های سوزش زگیل و عمل جراحی لیزر ، متوجه شدند که در مناطقی از بدن که انرژی های کنترل شده اعمال می شود ، منجر به رفع مو این واقعیت در اثر انتشار پرتوی نوری رخ می دهد که با توجه به اصل علمی فیزیکی و شیمیایی به نام فوتوترمولیز انتخابی ، یک چراغ کنترل شده ساطع می شود که مقداری گرما را تولید می کند که توسط مواد حاوی مو جذب می شود و دارای یک تعیین رنگ. ماده ای که نور را جذب می کند کروموفور نامیده می شود و در هر درمان متفاوت خواهد بود؛ به عنوان مثال ، در لیزر موهای زائد لیزر ملانین در مو وجود دارد ، در صورت ضایعات عروقی هموگلوبین اکسیژن شده موجود در جریان خون ، در مورد آکنه پورفیرین تولید شده توسط باکتریهای ایجاد کننده عفونت ، و در آخر در مورد لکه ها ، ملانین اپیدرمی.

نور ساطع شده توسط تجهیزات به طور مناسب فیلتر می شود ، تا فقط طول موج خاصی از آن جذب شود.

1- لیزر تمام تجهیزاتی است که از تابش یک موج واحد تابش می کند ، یعنی می گوید پرتوی نوری است که با داشتن آن مشخص می شود: -Monochromatic -Colimated -Coherent یعنی نوری که در فضا پراکنده نمی شود. تجهیزات لیزر با کار زیاد بودن ، سنگین بودن ، گران بودن و بسیار کند بودن کار و مهمتر از همه ریسک پذیری مشخص می شوند ، زیرا برای عملکرد به مقدار زیادی انرژی نیاز دارند. این لیزر به طور صحیح در درمان هایی روی پوست های بسیار سفید و موهای خیلی تیره کار می کند ، در غیر این صورت خیلی موثر نیستند.

انواع لیزر برای رفع موهای زائد عبارتند از:

1- دیود ، طول موج بین 820 - 850 نانومتر را ساطع کنید.

2- لیزر SHR یا Alexandrite: می تواند طول موج متغیر بین 430 - 700 نانومتر منتشر کند.

3. Neodymium - YAG ، طول موج بین 1064 - 1065 نانومتر منتشر می کند.

2- نور پالس یا IPL:

در مقابل ، تجهیزات Intense Pulsed Light یا IPL طیف گسترده ای از طول موج را ساطع می کند. نوری که از آنها ساطع می شود با این وجود مشخص می شود: - نه جمع شده - ذاتی - چند رنگ

یعنی نور است که در فضا پراکنده می شود. بر خلاف لیزرها ، آنها طیف بسیار گسترده ای از طول موج ، به طور معمول بین 400 تا 1200 نانومتر منتشر می کنند. آنها در معالجه انواع مو بر روی انواع پوست بسیار مؤثر هستند و به چندین درمان مانند جوش ، واریس ، آکنه و غیره اجازه می دهند. مهمترین مزیت آن ایمنی است ، زیرا احتمال آسیب دیدن پوست باریک است و در صورت بروز این موارد بسیار سطحی هستند.

درمان های لیزر موهای زائد دیگر چیزی نیست که در سالهای اخیر به آنها پیشرفت داده شده است. 1 به طور فزاینده ای در دسترس همه افراد است.

انواع لیزر

لیزر موهای زائد
انواع مختلفی از لیزر برای رفع موهای زائد وجود دارد. بسته به طول موج که در آن ساطع می شوند ، روی یک نوع مو یا دیگری بهتر عمل می کنند.

لیزر روبی: در طول موج 695 نانومتر از نور ساطع می شود. مخصوصاً برای پوستهای بسیار سبک نشان داده شده است. در حال حاضر به دلیل کمبود آن و خطرات ناشی از سوختگی ، در استفاده غیرقابل استفاده است.
لیزر Alexandrite: نور را در طول موج 755nm ساطع می کند. این ماده تقریباً در انواع پوست و مو قابل استفاده است ، مخصوصاً که روی پوستهای سفید یا با رنگ متوسط ​​موثر است.
لیزر دیود: با طول موج 810 نانومتر کار می کند. همه کاره ، معمولاً برای انواع پوستی تیره تر استفاده می شود ، با یک فتوتایپ بیشتر از III. لیزر سوپرانو نوعی لیزر دیود با سیستم عملکرد پشت سر هم است که در طی چندین پالس در همان منطقه انرژی کمتری را منتقل می کند.
لیزر Neodymium-Yag: با طول موج 1064 نانومتر ، از آن برای پوست برنزه یا بسیار تیره یا فوتوتیپ V استفاده می شود.
پوست سبک تر ، نتایج سریعتر خواهد بود ، زیرا قدرت همیشه می تواند بیشتر باشد.

لیزر نور الکترونیکی یا لیزر پالس پرقدرت شدید ، با طول موج بین 420 تا 950 نانومتر ، برای انواع پوست با پالس های تکراری استفاده می شود. لیزر Ridiard نوعی لیزر E-light است با ترکیبی از گازهای زنون و کریپتون که باعث ایجاد لون می شود.

منبع : wikipedia.org



:: برچسب‌ها: لیزر موهای زائد,